Till senaste kommentaren

Varför är priset olika på elöverföring?

Hur kan det komma sig att priset på elöverföring är olika för olika fastigheter?
Min syster som bor här intill betalar 27.20 medan jag får betala 56.00 för hög och 14.80 för låg.  Går det att få fast pris även på nätavtalet?
Kerstin Båld Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • På nätavtalen kan man ha olika typer av tariffer när man betalar.
    Enkeltariff är det vanligaste, då betalar man lika mycket per kWh dygnet runt hela året.

    Tidstariff är det alternativ som du har, då har man en högre kostnad på elöverföringen på vardagar 06.00-22.00 mellan 1/11 och 31/3. Övrig tid är det lågpris. Detta väljs ofta av dem som önskar styra sin elförbrukning.

    På timmätta anläggningar justeras priset timme för timme. Då får våra kunder information dagen innan där vi presenterar vilka priser som gäller dagen efter, timme för timme. Detta används främst för de som har värmepumpar som kan styras på sådant sätt, eller som har verksamheter där man förbrukar mycket el under kortare perioder.

    Önskar du byta din tarifftyp så går det bra genom att maila oss på kundservice@vattenfall.com eller ringa på 020 82 00 00.
    Det går att ändra sin tariff en gång per år.

    John
  • Hej!
    Jag önskar bliv ansluten till autogiro. Hur gör jag?
    Bästa hälsningar
    Bo Björksten

    Bo Björksten
  • Vi hanterar inte specifika frågor om dina fakturor på vårt kundforum. Kontakta vår Kundservice på 020-82 00 00 eller via mail kundservice@vattenfall.com så hjälper vi dig med ditt ärende.
    Katarina

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.