Till senaste kommentaren

Ersättning för försenad inkoppling av solceller

Brf Fältspatens solceller i Uppsala var slutbesiktade i slutet av oktober 2018, men är den 14 maj 2019 ännu inte inkopplade av Vattenfall. Frågor: 1. Hur får vi ersättning för utebliven produktion av solel? 2. Hur beräknas förlorade intäkter från utebliven solel? 3. Att vår anläggning ännu inte blivit inkopplad medför merarbete för oss. Hur får vi ersättning för det?

Kommentarer

  • För att kunna titta över just detta specifika ärende och vad nästkommande steg är, behöver vi veta mer personuppgifter. I och med att det är personuppgifter vi efterfrågar, så är rekommendationen att ringa vår kundservice på telefonnummer 020-82 00 00 eller maila vår kundservice på kundservice@vattenfall.com med detta så tas ärendet till rätt avdelning, och vi skall se till att information förmedlas till Er.

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.